Mii de automobile electrice sunt parcate in arealul bine pazit al unui aeroport dezafectat din Brandenburg și în alte locuri asemenea. Presei i se refuza intrarea, filmările sunt din elicopter. Secretul ține de faptul ca mega-proiectul statal de e-mobilitate, al ultimelor guverne germane, pare sa dea chix.
Rar au fost atât de multe vești proaste pentru o companie în așa scurt timp, iar surpriza este cu atât mai mare, fiindcă vorbim despre Tesla Motors, care era „pe val”. Dar nu este clar când va ieși o mașină accesibilă la preț, iar presiunea venită de la concurență se simte. De ce este de vină și Elon Musk pentru situația grea? Ce ar putea urma pentru Tesla? Cum s-a ajuns aici?
În UE ar fi nevoie să se deschidă anual de aproape zece ori mai multe puncte de încărcare pentru mașini electrice față de ritmul din prezent, arată un raport al ACEA care spune că sunt extrem de puține stații de încărcare, față de numărul mașinilor electrice care intră în circulație.
Constructorul auto japonez Honda a decis să își amplaseze următoarea uzină de vehicule electrice, în valoare de mai multe miliarde de dolari, în estul Canadei, a declarat luni pentru AFP o sursă guvernamentală canadiană.
„Kei cars” sunt mai mici decât un Matiz, sunt pătrățoase, dar neobișnuit de înalte. Au avut succes în Japonia, ajutate și de subvenții, dar și de un context special. Au fost voci importante din industria auto care au spus că aceste mașinuțe pot pe viitor să se vândă în volume mari și în Europa.
Finlandezii de la fabrica de anvelope Nokian Tyres de la Oradea, investiție de 650 milioane euro, explică pentru HotNews.ro care e stadiul lucrărilor. Susanna Tusa, director general, susține că interesul pentru locurile de muncă a fost mare.
Producătorul american de mașini electrice Tesla recheamă în service toate cele 3.878 de camionete Cybertruck pe care le-a livrat, din cauza unor posibile probleme la pedala de accelerație, care ar putea cauza tamponări, scrie vineri TechCrunch.com.
Constructorul auto chinez Chery și-a oficializat vineri sosirea în Spania, unde va produce în principal mașini electrice până la sfârșitul anului 2024. Aceasta este încă o ilustrare a ambițiilor Beijingului pentru piața europeană, în plin război comercial cu Bruxelles-ul, scrie AFP.
După multe luni de creștere, înmatriculările de mașini full-electrice noi au scăzut cu 11% luna trecută, în timp ce pentru întregul prim trimestru al anului piața este pe plus cu 4%. În România s-au înmatriculat 3.400 de mașini electrice noi în trei luni.
William Clay Ford Jr., președintele executiv al Ford, spune că producătorul auto american nu încearcă să împingă mașini electrice pe gâtul nimănui, chiar dacă tranziția către electrificarea gamelor de autoturisme va continua, relatează
Reuters.
Grupul chinez Dongfeng, care produce 1,7 milioane de mașini pe an, este în discuții cu autoritățile italiene pentru deschiderea unei uzine ce ar putea ajunge să asambleze 100.000 de mașini pe an. Italia vrea să atragă noi producători chinezi, iar aceste căutări au dus la declarații amenințătoare din partea celui mai mare grup auto din țară.
În primele trei luni din an au fost produse în România peste 152.000 de vehicule la uzinele de la Mioveni și la Craiova, cu 10.000 mai multe decât în primul sfert al anului trecut. La Dacia a fost o scădere de 3.000 de mașini, iar la Ford, o creștere cu 13.000, arată datele ACAROM.
Tesla își va concedia peste 10% din angajați, scrie luni revista tech
Electrek, citând un document intern al companiei conduse de Elon Musk, potrivit
Reuters.
Numele unei mașini este în centrul unei dispute între oficialii italieni și singurul mare producător auto din Italia. Ministrul industriei este furios că mașina care poartă numele Milano este produsă în Polonia, și nu în Italia. Constructorul Alfa Romeo spune însă că mașina ar fi costat cu 10.000 de euro mai mult dacă ar fi fost asamblată în Italia.
Dacă în Italia chinezii vor ajunge să producă mașini, grupul ce deține și marca Fiat ar putea fi forțat să ia „decizii dure” și chiar să închidă uzine, a avertizat Carlos Tavares, șef al Stellantis. El a spus că dacă va exista presiune vor trebui luate „decizii nepopulare”. Tavares este unul dintre cei mai influenți șefi din industria auto, conducând un grup ce are aproape 200 miliarde euro cifră de afaceri pe an.
Alfa Romeo a lansat SUV-ul compact Milano care, deși are și variantă hibridă, este și primul model de serie full-electric al mărcii italiene. Compania promite pentru Milano o autonomie de 410 km între încărcări, iar mașina poartă numele orașului unde Alfa Romeo a luat ființă la 1910.
Chery Auto, o companie chineză care vinde mașini în câteva țări europene, este aproape de a parafa o înțelegere prin care va putea să construiască mașini la o uzină de la Barcelona, fabrică închisă de Nissan în 2021.
Renault a ajuns să aibă capitalizare de piață mai mare decât „colega” de alianță Nissan, după ce programul de redresare lansat de CEO-ul Luca de Meo a dat rezultate și acțiunile au crescut mult. În cei 25 de ani de când funcționează alianța Renault-Nissan au fost extrem de rare cazurile în care Renault a fost peste grupul nipon la valoare de piață.
Compania suedeză Volvo, deținută de chinezi, construiește o fabrică de mașini electrice în Slovacia, cu ajutor de stat de 267 de milioane de euro acordat de autoritățile de la Bratislava, iar luni Comisia Europeană a dat undă verde acestui sprijin, ca fiind în acord cu legislația europeană a ajutoarelor de stat.
Volkswagen vrea să evite stabilirea unor obiective ”utopice” pentru cota sa de piaţă în China, a declarat vineri CEO-ul său pentru ziarul german FAZ, adăugând că orice peste 10% este ”foarte respectabil”, având în vedere concurenţa intensă, transmite Reuters.